Els pròxims 29 i 30 de gener, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron celebrarà la segona edició del curs de dissecció d’oïda, una formació avançada en cirurgia otològica adreçada a metges residents i joves especialistes que busquen perfeccionar les seves habilitats quirúrgiques en un entorn altament especialitzat.
Des d’Otomedic, ens enorgulleix tornar a col·laborar com a patrocinadors del curs, aportant solucions quirúrgiques com les torres d’endoscòpia d’Olympus, i donant suport a una iniciativa docent que destaca pel seu rigor, qualitat i orientació pràctica.
Després de l’èxit de la primera edició, aquesta nova convocatòria presenta un programa renovat i un equip docent de referència nacional en anatomia de l’os temporal, cirurgia otològica i tècniques de visualització avançada.
Una formació amb enfocament pràctic
Amb només 10 places disponibles, el curs ofereix una experiència personalitzada que combina sessions teòriques amb una dissecció guiada pas a pas per especialistes de l’Hospital Vall d’Hebron i d’altres centres hospitalaris de prestigi de Barcelona.
Els participants aprofundiran en:
- Anatomia quirúrgica de l’os temporal
- Tècniques de cirurgia microscòpica, endoscòpica i exoscòpica
- Abordatges des de la cortical mastoide fins al conducte auditiu intern
L’objectiu és capacitar els alumnes amb les competències necessàries per realitzar cirurgia otològica amb seguretat, precisió i domini tècnic.

Un equip de primer nivell
La Dra. Elena Hernández Montero, cap de la Secció d’Otologia de l’Hospital Vall d’Hebron, serà novament la directora del curs, liderant un equip de professionals amb una destacada trajectòria docent i experiència quirúrgica avançada:
- Dr. Oliver Haag, Cap de Servei d’Otorinolaringologia, Hospital Sant Joan de Déu
- Dr. Francisco Larrosa Díaz, Cap de Servei d’ORL, Hospital Clínic de Barcelona
- Dr. César Orús, Cap de Secció d’Otologia, Hospital Sant Pau
- Dra. Paula López Mesa, Dra. Anna Mateo Monfort i Dra. María Pujol Rodríguez, Adjuntes d’Otologia, Hospital Vall d’Hebron
- Dr. Carlos Tortajada, Facultatiu de Radiologia, Hospital Vall d’Hebron
Compromesos amb la formació d’excel·lència
A través d’aquest patrocini refermem la nostra aposta per la formació contínua i per tecnologies que eleven els estàndards de qualitat i seguretat en cirurgia otològica. Acompanyar una iniciativa formativa d’aquest nivell és una part essencial del nostre compromís amb la innovació, el progrés mèdic i la millora constant de la pràctica clínica.

